Anti-határidőnapló - Én ezt választottam a 2019-es évre - Egy csésze könyv ☕

2018. december 26., szerda

Anti-határidőnapló - Én ezt választottam a 2019-es évre


Az előző bejegyzésben több határidőnaplót is megmutattam Nektek, hogy 2019-re milyen határidőnaplók közül válogattam, továbbá azt is elárultam, hogy végül az Anti-határidőnaplót választottam. Hogy miért és mennyire vagyok vele elégedett? Arról most ebben a bejegyzésben szeretnék mesélni. Képekkel illusztrálva szeretném nektek részletesen bemutatni a kalendárium megjelenését, belső tartalmát, kihasználhatóságát, stb.

Hogyan találtam rá?

Évek óta vezetek határidőnaplót, így a neten nézelődve több olyan oldalba is belefutottam, amelyekkel már tavaly, vagy az azt megelőző években is találkoztam. Abban biztos voltam, hogy amilyet 2018-ban használtam, azt most nem szerettem volna újra rendelni, valami mást szerettem volna kipróbálni, így böngésztem és kutattam a netet elérhető naptárak után. Vezettem már minimalistább stílusú kalendáriumot, színesebbet, egyszerűbbet vagy éppen bohókásabb megoldással kialakított határidőnaplót is, így külső megjelenést tekintve rugalmas voltam - ami megfog, az lesz majd a tökéletes -, másrészt az sem volt mellékes szempont, hogy árban is barátságos naplót találjak. 

Az Anti-határidőnaplóra teljesen véletlenül bukkantam rá, s nem hiszem, hogy az előző években bármikor is összefutottam volna vele, mivel az eddig megjelent határidőnaplóik is hasonlóan stílusosak és látványosak voltak, mint a mostani, így biztos, hogy korábban is felfigyeltem volna rájuk, ha megtalálom az oldalukat. Szerintem egy órába sem telt és már a rendelésnél tartottam. Annyira megtetszett a színvilága és a kialakítása a határidőnaplónak, hogy nem sokáig gondolkodtam a dolgon - én ezt szeretném! Eléggé körülményes vagyok amúgy vásárlás terén, legyen szó akár egy cipőről vagy egy könyvről, mindig több oldalról is körüljárom, hogy mennyi pozitív vélemény érkezett hozzá, érdemes-e beruháznom rá, mert elég kellemetlen tud lenni, amikor kézhez kapom a csomagot és mégsem olyan a rendelt dolog, mint amit vártam. Így az anti-határidőnapló tekintetében is gyors információgyűjtésbe kezdtem. Belelapoztam - szerencsére erre az oldalon volt lehetőség -, véleményeket olvastam, képeket nézegettem a külső-belső megjelenéséről, milyen tematika alapján építették fel, egyáltalán hogy született az ötlet, stb. Ezek után pedig már nem sok perc választott el attól, hogy kosárba dobjam azt a naplót, amit minden szempontból megfelelőnek éreztem a 2019-es évemre.

Amikor kézbe foghattam...

Amit első körben szeretnék megemlíteni, még a jellemzést megelőzően, hogy nagyon elégedett voltam már eleve a csomagszállítással is. Rendelést követően azonnal visszaigazoltak, folyamatosan tájékoztattak a csomag összeállításáról, majd kiszállításáról és ezt követően, két nap múlva meg is érkezett a határidőnapló. 
(A rendelés mellé még egy külön receptfüzetet is küldtek pdf-ben, ami külön meglepetés volt, tele olyan receptekkel, amelyek szezonális gyümölcsökből és zöldségekből készülnek, valamint annak külön örültem, hogy a receptek nagy része gluténmentes, s mivel a családban van gluténérzékeny, így akár rá való tekintettel is bátran ki lehet próbálni valamelyiket.) 

Külső megjelenést tekintve nagyon kényelmes kézbe fogni, maga a könyv keménykötésű, viszont a fedőlap puha, kissé szivacsos. Gumírozott, így a sokszori lapozgatás vagy használat ellenére is szépen egyben marad majd a könyv a továbbiakban, valamint egy tolltartógumi is tartozik hozzá, ahová becsúsztathatjuk az íróeszközünket, hogy mindig kéznél legyen a jegyzeteléshez. Mindemellett, a könyv legvégén egy kis rekesz is található, benne két levél matricával, amelyekkel színesebbé tehetjük a feljegyzéseinket - én például a szülinapokat, névnapokat ilyen matricákkal láttam el, sokkal figyelemfelkeltőbbé teszik a szöveget.


Részletességből csillagos ötös!

Az biztos, hogy a készítők nagy gondot fordítottak a megjelenésre, a határidőnapló kialakítására, minden lapról sugárzik az aprólékosság, hogy semmit sem szerettek volna ugyanolyanra megalkotni. Ezt tükrözik a lapok színessége, hogy mindegyik az adott hónapot próbálja visszaadni, annak hangulatát és érzésvilágát. Így, amíg a január és a február egy kicsit komolyabb tónust kapott, addig a tavasz és nyár hónapjainak nagyon is élénk színvilágot kölcsönöztek, a decembert pedig igazi ünnepi, lila és arany színösszeállítással látták el. 

Minden hónap előtt található egy illusztráció, és ehhez társul egy idézet is, viszont mindezt olyan csavarral oldották meg, amellyel nem találkoztam még egyetlen határidőnaplóban sem. Ez pedig nem más, minthogy minden hónapnak témája van. Amikor a naplót rendeltem, utána olvastam az oldalon a leírásnak és az információknak, hogy milyen jellegű könyvről van szó, milyen tartalommal látták el, stb és emlékeztem, hogy említést tettek arról, hogy maga a naptár önreflexiós célt is szolgál, valamint mindfulness technikát is alkalmaz, viszont nem tudtam, ez mit is jelent majd gyakorlatban. Kezdhetném azzal, hogy ebben a rohanó világban semmire nincs idő. Bármennyire klisés, azért szerintem ezt sokan tapasztaljuk, hogy mennyire elsiklunk dolgot mellett, mennyire kevés idő jut arra, hogy megéljük a fontosabb pillanatokat, amelyek tényleg lényegesek, legyen ez akár a hála kimutatása, a szeretteinkkel töltött idő jelentősége vagy az, hogy mennyire vagyunk kedvesek másokkal. Lehet, hogy részei a mindennapjainknak, de tudatosan nem figyelünk ezekre eléggé. A könyv megalkotásánál erre is gondoltak, s ezzel a jelleggel alkották meg a hónapról hónapra váltakozó témákat is.


Új hónap, új érzések, új célok

A január a csend hónapja, amelyben egyfajta befelé fordulásra szeretnének ösztönözni az oldalakon található idézetekkel és gondolatokkal. Az április a kimozdulás hónapja, s rengeteg olyan gondolat található benne, amely sétával, természetjárással, továbbá kisebb-nagyobb felfedezéssel kapcsolatos. A június már előre nagy kedvencem, mivel az internettől való eltávolodásra világít rá. Apró tippekkel, tanácsokkal arra motiválnak a gondolatok, hogy tegyük félre a telefonunkat, szakadjunk el az okos kütyüktől, és csináljunk olyan dolgokat, amelyekhez nem szükséges az internet. A szeptember a feladatok hónapja, ami nekem különösen fontos, mivel tanítok és a hónap felépítése által talán sokkal könnyebben vetem majd bele magam az újabb tanévkezdetbe. Az október a Hála témájára épül, melyben minden egyes nap röviden összegezhetjük, hogy aznap miért is voltunk hálásak, miért mondhatunk köszönetet az életünkben. Nem fontos, hogy ezek nagy dolgok legyenek... ha már valami apróságért is hálásak tudunk lenni, ami mosolyt csalt az arcunkra, megéri leírni a könyvbe.


A hónapok következetesen ugyanúgy követik egymást felépítésben: van egy havi tervező, ahol a nagyobb terveinket, feladatainkat rögzíthetjük, havi mottót is feljegyezhetünk magunknak, valamint olvashatunk egy rövid leírást az adott hónapról. Mindehhez pedig társul egy aranyos ötlet, miszerint a szezonális gyümölcsöket és zöldségeket is kiemelik, mit érdemes fogyasztani az aktuális hónapban. Bolondságnak tűnhet, de szerintem kedves színfoltja a hónapnak, hogy legalább tudom, mit mikor érdemes vagy lehet enni. Ugyanitt szintén van jegyzetelési lehetőség - mondjuk én ebbe a mezőbe szerintem idézetet fogok írni, mert hétről hétre szintén van hely a teendőim leírására, amelyeket inkább ott követnék és nem a hónap elején -, viszont ezt is mindenki úgy alkalmazza, ahogyan szeretné. Az a jó a könyvben, hogy sok mindenre van hely és ezt bátran személyre lehet szabni úgy, ahogyan nekünk megfelelő. Erre való tekintettel hagytak szerintem helyet a könyv végén is, ahol jó pár pontozott lap található, hogyha valamit külön is szeretnénk vezetni, lejegyzetelni a hetek során.

A mindfulness jelentősége

Ezen példák alapján láthatjátok, hogy mindegyik hónap valami mást képvisel, valami egyedi dolgot és ettől válik érdekessé, különlegessé a napló használata. Minderre pedig az teszi fel a pontot, hogy minden hónap végén van egy önreflexiós rész, mint ahogyan azt korábban említettem, ami azt jelenti, hogy leírhatjuk a tapasztalatainkat, élményeinket azon témával kapcsolatban, amely a hónapot végigkísérte. 

Mennyire sikerült az ötleteket megvalósítani? A leírt gondolatokkal mennyire tudtunk azonosulni? Változott bennünk valami? Milyen érzés volt teljesíteni ezeket a dolgokat, segített valamiben és ha igen, hogyan? Egy egész oldalnyi jegyzetelési hely áll rendelkezésre, hogy ezeket leírjuk és általa láthassuk, hogyan sikerült teljesítenünk a hónap témáját, annak feladatait. A hónapok végén egy-egy színező is található, amelyeket az adott hangulatunknak megfelelően színezhetünk ki.


Ehhez a mindfulness technikához társítva, minden héten van egy apró feladat is a lapok tetején. Mint például, ölelj meg valakit, hétvégén kelj ébresztőóra nélkül, találkozzunk valakivel, akivel régóta csak online beszélgetünk, viseljünk ma valami igazán színeset, stb. Ezek mind-mind apróságok, de szerintem jó érzés őket teljesíteni, hiszen nem lehetetlen feladatok. Kicsinek tűnő nagy dolgok, amelyek mosolyt csalhatnak akár a mi arcunkra, de máséra is, ha például társas dologról van szó, mint az ölelés vagy a találkozás. A mini feladatok mellett elgondolkodtató szövegek követik egymást hétről hétre, amelyek szintén az adott hónap témájához illeszkednek, s olykor a szövegek helyett apró feladatok, játékok is vannak az oldalakon, mint amőbázási lehetőség, rejtvény vagy szókirakó. Ezzel a kis játékossággal szerintem arra akarták felhívni a figyelmet, hogy több ilyen kikapcsolódási tevékenységet iktassunk a napjainkba, mint akár a rejtvényfejtés vagy a színezés, fejlesztve ezzel a kreativitást, valamint kihangsúlyozva az énidő fogalmát. 

Összességében én nagyon elégedett vagyok a könyv felépítésével. Lehetne még ezzel-azzal bővíteni, mint például kiadások vezetése, könyv-és filmlista, esetleg a színezők lehettek volna különbözőek is, mert minden hónapban ugyanaz a mandala motívum köszön vissza, viszont ezeket leszámítva minden szempontból egy nagyon igényes, szép és tartalmas kalendáriumról van szó, amelyet öröm lesz használni az év során - s mivel a könyv végén vannak pontozott lapok, oda nyugodtan meg lehet tervezni azokat a rendszerező oldalakat, amelyekre még esetleg szükség van. A matricáknak külön örültem - bár még vettem is hozzá néhányat -, ezekkel szeretném majd még inkább feldobni az oldalakat, bár így is bőven van benne illusztráció. Más kalendáriumokhoz hasonlóan, követhetőek napról napra a névnapok, a világnapok, továbbá az ünnepnapok is, ez utóbbit nem csak a havi tervezőnél láthatjuk, hanem a napokra lebontott heti beosztásnál is. 

Ha egy olyan határidőnaplót keresel, ami látványos, informatív, különleges, tele van idézetekkel, inspiráló gondolatokkal, önreflexiós gyakorlatokkal, s ami a feladataid, teendőid rendszerezése mellett abban is segít, hogy lassíts a mindennapokban, akkor az Anti-határidőnapló Neked való! Meleg szívvel tudom ajánlani! :) 

A határidőnapló háromféle borítóval, két méretben kapható (A5 és A6), valamint A6 méretben angol nyelven is elérhető. Az oldal, ahol még többet olvashatsz róla, és ahol megrendelheted, ha szeretnéd:


Itt bele is tudsz lapozni: 

2 megjegyzés:

  1. Gyönyörű szép ez a határidőnapló, nem is hallottam róla. Kár, hogy már nincs nagy méretben. Na majd jövőre! :) Köszi, hogy írtál róla meg jó részletesen bemutattad!

    xoxo, Kitti :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Kitti!

      Örülök, hogy hasznos volt számodra a bejegyzés. Itt-ott még lehet kapni nagy méretben, az anti-határidőnapló facebook oldalán találsz erről információt, úgyhogy talán még nem késtél le róla! :) Bár kis méretben is nagyon szép, én ajándékba vettem és van ugyanolyan szuper, mint a nagyobb!

      Köszönöm, hogy elolvastad a bejegyzést! :)

      Törlés

Flickr Images