Bullet Journal, ahogy Viszkok Fruzsi megálmodta - Egy csésze könyv ☕

2018. december 11., kedd

Bullet Journal, ahogy Viszkok Fruzsi megálmodta


Tavaly nagy lelkesedéssel vetettem bele magam a Bullet Journal világába. Bár sok helyen találkoztam a kifejezéssel, csak nagy sokára jutott el hozzám ténylegesen ez a dolog, hogy mit is jelent, hogyan lehet használni, alkalmazni és, hogy miképpen tudok én is saját kezűleg Bullet Journal naplót készíteni. Nagyon szeretem az olyan hobbit, amelyben van kreativitás, amikor a saját ötleteimet, elképzeléseimet is belevihetem a folyamatba, a Bullet Journal pedig egy ilyen dolog: abszolút egyénre szabott és olyan lehet, amilyennek szeretnénk. 

Egy előző posztomban volt már róla szó, hogy miért érdemes ilyen tervezőt vezetni, továbbá arról is, hogy esetleg miért nem ajánlatos vagy miért nem való mindenkinek. Ha érdekel, >ITT< megtekintheted. A mellette és ellene szóló érvek ellenére, a BJ (Bullet Journal) írását én mindenkinek tudnám javasolni, mert a rendszerezettebb tervezés sokkal átláthatóbbá teszi a mindennapjainkat. A szó elszáll, ahogy mondani szokták, viszont ha folyamatosan rögzítem a teendőimet, s ezeket nyomon követhetem előreláthatólag is, valamint visszalapozhatok az elmúlt hetek eseményeihez, hogy lássam, miket sikerült teljesítenem és elvégeznem, számomra megadja azt a biztonságérzetet, hogy kézben tartom a dolgaimat és nem sodródom a mindennapokkal. Stabilitást ad, folyamatos "ott vagyok lélekben és nem csak testben" érzetet, továbbá precízebb is leszek általa. 

Talán két érvet lehetne említeni, hogy miért nehéz Bullet Journalt írni: egyrészt meg kell szokni, hogy folyamatosan leírjuk a mindennapjaink eseményeit, másrészt pedig, ha megnézzük akár Pinteresten, vagy más képmegosztó felületen közzétett BJ képeket, nos eléggé el tudja venni az ember kedvét más munkájának szépsége, ha mi nem rendelkezünk olyan jó kézügyességgel, rajzolási képességgel. Egy Bullet Journal napló bár tényleg mutatós tud lenni, hogyha gyönyörű illusztrációkkal látjuk el, nem ebben rejlik a működőképessége, így az is bátran vezethet ilyen tervezőt, aki amúgy nem túl ügyesen rajzol, fest vagy ábrázol. Érdemes böngészni és olyan képeket, rajzokat keresni, amelyeket könnyedén le tudunk másolni és amelyeket mi is meg tudunk valósítani.


Viszkok Fruzsi Bullet Journal naplója is ezt hivatott tükrözni - legalábbis számomra -, hogy nincs szükség bonyolult rajzolási technikákra. Elég néhány színes ábra vagy motívum az adott hónappal kapcsolatosan, amely kifejezi annak az időszaknak a hangulatát, és máris megszületett az a néhány oldal, amelynek segítségével nyomon követhetjük az elkövetkezendő hetek történéseit. Viszkok Fruzsi naplóját én a Rossmanból szereztem be - és szerintem, csak itt lehet kapni. Sokáig szemeztem vele, hogy megvegyem-e vagy sem, mert egyrészt szerettem volna magam elkészíteni a Bullet Journal tervezőmet a 2019-es évre, másrészt nem tudtam belepillantani a csomagolásnak "köszönhetően", így belelapozni sem tudtam, hogy körülbelül mire számítsak tartalomban. Tetszene? Szívesen vezetném? 

Aztán böngészni kezdtem a neten, hátha valaki írt róla bejegyzést vagy készített videót, esetleg saját fotókkal illusztrálva, hogyan is néz ki belülről a könyv, és szerencsére találtam is egy ilyen beszámolót youtubeon, amelynek hatására már bátrabban mentem vissza a Rossmanba, hogy én is megvásároljam. Nagyon tetszenek Fruzsi elképzelései és hogy egyik hónapnál sem alkalmaz bonyolult rajzokat. Mindegyiket egyszerűen, de látványosan oldotta meg, kellemes színvilággal megvalósítva. Nem komplikáltak, mégis mutatósak és tényleg visszaadják a hónap hangulatát. Mert a lényeg leginkább ezen van, a tervezésen, de persze az sem másodlagos, hogy milyen felületen, környezetben őrizzük meg ezeket a gondolatokat, ötleteket, terveket. Így jó érzés olyan könyvben vezetni a mindennapjaim történéseit, amely nemcsak tematikus és következetes, de szép is. Pinteresten is lehet amúgy jó ötleteket találni, én azokból szoktam inspirálódni, rengeteg elképzelést, és megoldást lehet találni a hónapok, napok, valamint az érdeklődéssel kapcsolatos témák vezetéséhez, mind például megnézendő filmek, olvasmánylista vagy edzésterv.


Viszkok Fruzsi naplója szerintem tök jó kezdés mondjuk annak, aki nem igazán ügyeskedik még a Bullet Journal szerkesztésében, a felépítés megtervezésében, hiszen nemcsak a rajzok elkészítése igényel munkát és elképzelést, hanem a tematika megálmodása is. Ha még nem készítettél ezelőtt vagy nem próbálkoztál Bullet Journal írásával, de szeretnéd használni, kipróbálni, akkor ez jó lehetőség. Aztán a későbbiekben lehet, magad is készítesz egyet, ha már megszoktad a menetét és beépült a mindennapjaidba, mint rendszerező tevékenység. Ha szeretnél még többet olvasni erről a hobbiról, avagy a BJ írásról, hogy milyen eszközök szükségesek hozzá, honnan inspirálódhatsz és, hogy milyen tematika alapján érdemes felépíteni, akkor tekintsd meg >EZT< a bejegyzésem, amelyben részletesebben is elmondom a saját meglátásaimat, tanácsaimat. 

Te vezetsz Bullet Journalt vagy próbáltad már? Mik a tapasztalataid? Szereted vagy esetleg nem vált be? Ha szeretnéd, mondd el a véleményed a témáról!

Nincsenek megjegyzések:

Flickr Images