10 Day You Challenge - 5 étel - Egy csésze könyv ☕

2019. február 17., vasárnap

10 Day You Challenge - 5 étel


Nem vagyok kimondottan válogatós, de persze nekem is megvannak azok a mumus ételek, amelyeket nem igazán preferálok, és inkább elkerülöm őket... s ugyanígy vannak kedvenceim is, amelyekből meg egyszerűen sosem elég. Most összegyűjtöttem ezeket. 

1. Az a jó bundás kenyér...
Rögtön a legnagyobb favorittal kezdeném, amit egyszerűen imádok azért, mert finom és isteni reggeli, de legfőképp azért, mert gyerekkoromban is nagy szerepe volt. Számomra, senki se tudja úgy készíteni, mint nagymamám. Én is sokszor csináltam már, jól is sikerül - azért valljuk be, nehezen lehet elrontani -, anya is mestere, de valahogy a mamáé az, amitől el tud olvadni a szívem, mikor megkóstolom. Gyerekkoromban is imádtam a nála töltött napokat, mert tudtam, hogy ébredés után már ott vár a konyhaasztalon, melegen és ropogósan, paprikával és paradicsommal, na meg az elmaradhatatlan gyümölcsös teával. A bundás kenyér nálam egy a gyerekkorommal és mai napig, ha mamánál vagyok, s reggelire ezzel vár, rögtön visszaidézi a gyerekkori éveket.


 2. A sokoldalú tejgebríz
Ez is egy gyerekkori nagy kedvenc, ami mindenhogy és mindenkor jó. Kakaóval, fahéjjal, lekvárral, még melegen vagy már épp kihűlve. Szeretem egyszerűen is elkészíteni, mindenféle körítés nélkül, viszont néhány évvel ezelőtt találtam két tök jó receptet, amivel kicsit fel lehet dobni és kevésbé lesz szokványos a dolog. Az egyik variációnál simán tejbegrízt készítünk, mint amúgy, viszont kókusz is kerül bele. Majd ezt egy tálba vagy tepsibe öntjük, mintha csak sütemény tésztája lenne és hagyjuk kihűlni, megdermedni. Végül a tetejére csokimáz kerül. Szeletelve lehet tálalni.

A másik verzió már egy kicsit bonyolultabb, de annál finomabb. Ismét kell egy adag tejbegríz, majd hozzá baracklekvár és pirított zsemlemorzsa is - én diót is tettem még hozzá -, s ezt kell rétegesen üvegtálba vagy poharakba tálalni. Mindkettőhöz adok receptet: Kókuszos tejbegríz és Réteges tejbegríz

3. Kukoricás cukkinifőzelék és patisszon fasírt
Egy időben teljesen lemondtam a húsfogyasztásról, egyszerűen nem kívántam és kerültem minden olyan ételt, ami hússal készül. Körülbelül két évig folytattam ezt az életmódot, aztán csak visszaszivárgott az életembe a dolog, de lényegesen kisebb mennyiségben, mint előtte. Kerül húsos étel az asztalunkra, ellenben igyekszem sokkal több ételbe belecsempészni a zöldségeket, és néha húsmentes napokat tartani. Az egyik ilyen húsmentes alternatíva a címben is olvasható recept, amit a youtubeon találtam. Nem is hinné az ember, hogy a hús nélkül készült fasírt is lehet finom és ízben gazdag. A főzelék receptjét >itt< találtam, a patisszon fasírt elkészítését pedig >ezen< a linken tudod elolvasni. Ez pedig az én fotóm az elkészített ételről:



4. Gombaszerelem
Régebben is nagyon szerettem a gombás ételeket, viszont a húsmentes években sokkal nagyobb szerepet kapott nálam, mint előtte, hiszen megannyi ételnél alkalmazható a hús helyett, és ugyanolyan finom, sőt... olykor még különlegesebbé teszi az ételt. Az egyik nagy kedvencem a reggelire elkészíthető gombás finomság, amihez értelem szerűen kell gomba, mindezt hagymán megpirítva, majd pirospaprikával és petrezselyemmel kell fűszerezni, s ezt még melegen pirítósra halmozni, majd sajttal megreszelni... valami mennyei! A töltött gomba is sokféleképpen készíthető és szintén nagyon finom bármilyen körettel, na meg a gombakrémlevesről se feledkezzünk el! Úgyhogy éljen a gomba!

5. Banánkenyér
Az ünnepek alkalmával igyekszünk mindig valami új dologgal előrukkolni, valami különlegesebbel és finomabbal, mint amilyen a tavalyi volt, bár elég nehéz megugrani ezeket az elképzeléseket, hiszen nem egyszerű mindig újabb és jobb dolgot találni, de szerencsére a neten rengeteg tök jó ötlet és recept van. Így akadtam rá a banánkenyérre is, ami azóta a család nagy kedvence lett. Nem túl édes, de közben eszméletlen csokoládés, és napok múlva is puha, krémes állagú a belseje! A recepten annyit variáltam, hogy én durvára vágott diót és mogyorót is tettem bele. A receptet >itt< találod!
__________________________________________

Ha szeretnéd Te is teljesíteni ezt a kihívást, vidd el az alábbi képet és
tíz napon keresztül alkoss bejegyzéseket a megadott témákban.



Ha felkeltette az érdeklődésed a kihívás és esetleg, az én bejegyzésem inspirálna arra, hogy Te is belevágj, kérlek, oszd meg velem kommentben a bejegyzésedhez vezető linket, hogy elolvashassam a válaszaidat! Előre is köszönöm!

1 megjegyzés:

  1. Szia,

    Épp ebéd után van, hogy megtaláltam ezt a bejegyzésedet, mégis összefutott a nyál a számba, olvasva a bundáskenyeret, a tejbegrízt vagy a gomkás kajákat. Mindet szeretem én is. Egyedüli újdonság a cukkinis főzelék és a banánkenyér. Mondjuk lehet azért, mert a hagyományok rabja vagyok és nem sűrűn próbálok ki ennyire más dolgokat.

    Élveztem a bejegyzést.
    Brukú

    VálaszTörlés

Flickr Images