10 Day You Challenge - 7 kívánság - Egy csésze könyv ☕

2019. február 9., szombat

10 Day You Challenge - 7 kívánság


Ez volt az eddigi legizgalmasabb pontja a kihívásnak, nagyon szívesen gyűjtöttem össze ezeket a dolgokat, mert nekem is jobb átlátni, hogy mik azokat a terveim, álmaim, amelyeket egyszer szeretnék megvalósítani.


1. Világot látni
Szerencsésnek mondhatom magam, mert több országban is jártam már, egyszer vagy akár visszatérően (Olaszország, Románia, Spanyolország, Svájc, Lengyelország, Ausztria, Franciaország, Németország, ez utóbbihoz rokonság is kapcsolódik, így Németország gyakoribb helyszín), viszont életünk során sosem láthatunk elég helyet, és kultúrát. Nem igazán szeretem a bakancslista kifejezést - annyira elcsépelt már, hogy kifejezetten kerülöm a használatát -, viszont nálam is van néhány olyan helyszín egy képzeletbeli listán összegyűjtve, ahová szeretnék eljutni a későbbi években. Mindenféle sorrend nélkül, kiemelt helyen szerepel nálam ország vagy város terén Izland, Írország, Anglia, Egyiptom, Thaiföld, Indonézia, Moszkva, Párizs, Róma, Chicago, Isztambul... lehetne még bővíteni a listát, egy viszont biztos, hogy a jövőben mindenképp szeretnék ezekre sort keríteni.


2. Könyvesboltot nyitni
Nem biztos, hogy ez a kívánság vagy elképzelés valaha is megvalósul, és nem feltétlen szerepel a távlati terveim között, viszont sokszor eljátszottam már a gondolattal, hogy mi lenne, ha... a bennem élő kép évek óta változatlan: Egy nem túl forgalmas kis utcában található, a bejárat mindkét oldalán virág díszeleg. A kirakat roskadozik a könyvektől és egy hívogató tábla jelzi a bolt helyét a sétálók számára. A könyvesbolt nem túl nagy, ellenben mégis tágasnak és szellősnek nevezhető, gyönyörű faburkolatú falak ölelik körbe a könyveket és a levegőben kávé illata terjeng - nem mintha kávéznék, de valahogy számomra passzol hozzá. Hogy egyszer belevágok-e ilyesmibe, nem tudom, viszont mint ahogyan mindenkinek van egy kisebb-nagyobb álma, nekem ez az, ami néha melegséggel tölt el, mert egyszerűen jó róla ábrándozni, még ha nem is biztos, hogy valóra válik.


3. Gramofon
Az 1920-as éveknek megvan a maga hangulata és jó pár ilyen filmet néztem már ahhoz, hogy rabul ejtsenek az akkori szokások, a lenyűgöző ruhák vagy a hangulatos zenék. Ez utóbbival kapcsolatban, szeretnék majd egyszer szert tenni egy működő gramofonra, ami még régi bakelit lemezzel működik. Annyira stílusos és gyönyörű, csukott szemmel hallgatva a zenét pedig páratlan élmény lehet, mintha 100 évet visszarepülnénk az időben.

4. Búvárkodni
Ha azt mondom, tudok úszni, az annyit tesz, hogy fenntartom magam a vízen és nem süllyedek el, viszont profi nem vagyok a témában - talán ez is lehetne egy pont, hogy rendesen megtanuljam -, viszont úszással kapcsolatban szeretném egyszer kipróbálni a búvárkodást is. Nem semmi lehet idézőjelesen eggyé válni a víz alatti világgal.

5. Bálnales
Ami az előző ponthoz talán kicsit kapcsolódik, hogy szeretnék egyszer bálnát látni. Olyan gyönyörű, hatalmas teremtmények. Kiskoromban is imádtam az ilyen jellegű könyveket, róluk olvasgatni, annyi lépést tenni a kertben, hogy láthassam messziről, milyen hosszú is lenne, ha egy mellett állhatnék. Magam után húztam egy színes szalagot, hogy azzal mérhessem le, de persze azt már sose láttam tisztán, ahonnan elindultam.


 6. Lovagolni
Mindig is irigyeltem azokat az ismerőseimet, barátaimat, akik rendszeresen lovagolnak. Én sosem ültem még lovon, kiskoromban talán egy-két alkalommal pónin, és slussz. Ennyiben ki is merült ez a dolog, viszont szeretném egyszer kipróbálni vagy legalább megpróbálni, hogy menne-e nekem, vagy sem. Valamint nem csak, mint sportra vagy tevékenységre gondolok lovaglás alatt, hanem magára a lóval kialakított kapcsolatra is. Van benne valami mély, bizalmi dolog, ami magával ragadó.


7. Csellón játszani
A zongora mellett, mindig is a hárfa és a cselló volt az a két hangszer, ami rabul ejtett a hangjával. Hárfán nem biztos, hogy lesz valaha is alkalma megtanulni, viszont a cselló elérhető célnak tűnik. Bár nagyon szeretek zongorán játszani, ha visszamehetnék az időben, lehet a csellót választanám már csak amiatt is, mert izgalmas dolog lehet zenekarban játszani és ezt az élményt sajnálom, hogy elszalasztottam. A zongorajáték leginkább magányos tevékenység, még ha vannak is olyan művek, amelyekben zongora is szerepel. Ha általa zenekarnak már nem is leszek tagja, szeretnék egyszer megtanulni rajta, mindössze hobbi szinten, a magam kedvtelésére.
__________________________________________

Ha szeretnéd Te is teljesíteni ezt a kihívást, vidd el az alábbi képet és
tíz napon keresztül alkoss bejegyzéseket a megadott témákban.



Ha felkeltette az érdeklődésed a kihívás és esetleg, az én bejegyzésem inspirálna arra, hogy Te is belevágj, kérlek, oszd meg velem kommentben a bejegyzésedhez vezető linket, hogy elolvashassam a válaszaidat! Előre is köszönöm!

Nincsenek megjegyzések:

Flickr Images