Write Tag - Ő volt a legkisebb a három testvér közül - Egy csésze könyv ☕

2020. január 11., szombat

Write Tag - Ő volt a legkisebb a három testvér közül


Kihívással indul az új esztendő! Nagyon szépen köszönöm Hennának, hogy jelölt ebben a kihívásban, amely a Write Tag sorozat 4. része. A kihívás első három témáját vagy kérdéskörét is volt szerencsém teljesíteni, az erről szóló bejegyzéseimet a Kihívások menüpontban tudjátok elolvasni. 


Szabályok

  • Másold be a szabályokat és a kérdéseket a bejegyzésed elejére!
  • (Ha másolásvédelem van az oldaladon, jelöltjeidet irányítsd a Tintaszerkezetek oldalra, innen el tudják vinni a dolgokat.)
  • Linkeld annak a nevét, aki jelölt téged!
  • Válaszolj a kérdésekre!
  • Ha van ötleted, használd ki a +1 lehetőséget!
  • Jelölj te is bloggereket a játékra és linkeld az oldalukat!
  • Értesítsd őket a jelölésről!

Kérdések

  1. A főszereplőd / fontosabb szereplőid megalkotásakor kitalálod-e a családjukat is?
  2. Meg szoktak jelenni a szereplők családtagjai is a történeteidben?
  3. A karakter jellemében, értékrendjében, szokásaiban, stb. mennyire játszik szerepet a családi háttere, a családban betöltött helye, szerepe?
  4. Van-e kedvelt családszerkezeted, amit gyakran adsz a karaktereidnek?
  5. Fedeztél már fel hasonlóságot a szereplőd családja és a sajátod között? (Opcionális kérdés)
  6. Építettél-e már konfliktust valamiképp a család vagy adott családtag köré?
  7. Melyik családtagokat ábrázolod a leggyakrabban, ill. legritkábban?
  8. Melyik családtagokat találod ki, ábrázolod könnyen és kiket nehezebben?
  9. Milyen főszereplő – család viszonyokat mutattál be eddig?
  10. Van-e valami érdekességed, gondolatod a (fő)szereplők családjával kapcsolatban, amit elmesélnél?

    +1. Bármit kérdezhetsz, ami a témához kapcsolódik. (De ne felejtsd el ezt a szöveget is bemásolni, hogy a te jelölted is kitalálhasson valamit!)


Válaszok
  1. Igen. Nekem sokkal kerekebb úgy a karakterem személye, ha van családi háttere, s ha mindezt be is mutatom, továbbá bevonom a történetbe. Ha nem is részletesen mutatom be, valamelyest körvonalazom, hogy milyen családból, milyen környezetből jön a szereplő, hiszen ez is hozzáadhat a jelleméhez, a tulajdonságaihoz.
  2. Ez történetfüggő dolog. Ha konkrét célom van valamelyik családtaggal, akkor igen, viszont ha nem mozdítják előre a történetet vagy nincs semmiféle tervem, ami miatt szükség lenne a jelenlétükre, akkor csak mellékszereplői státuszban maradnak. Attól függ, hogy előrelendítik-e valamilyen formában az eseményeket.
  3. Sok tekintetben meghatározza, ahogy a valóságban minket is meghatároz a családunk, ahol és akikkel élünk, a gyökereink, a hagyományaink, továbbá a velük ápolt viszonyunk stb. Ha a főszereplőnek megfelelő családi háttere van, érzi részükről a bizalmat, a támogatást, valószínűleg kevesebb bajba kerül a történet során. A családdal való kapcsolatok sokszínűsége meghatározza a barátokkal, egyéb szereplőkkel kialakított kapcsolati viszonyokat is, így mindenképp fontosnak tartom kifejteni, bemutatni, hogy az olvasóban ne legyenek megválaszolatlan kérdések, melyek csak lógnak a levegőben.
  4. Ez is történetfüggő dolog, hogy melyik az optimálisabb. Ha olyan főszereplőt szeretnék "létrehozni", aki bizalmatlanabb és zárkózottabb típusú, esetleg olyan családi hátteret alkotok, ahol elváltak a szülők. Ez mély sebet hagyva benne, olyan tettekre késztetheti, melyeket egy normális, teljes és harmonikus családmodell esetében nem tenne meg. Ha egy életvidám, cserfes főszereplőt szeretnék az olvasók elé tenni, akkor valószínűleg a családi háttért is ilyen jellegűre formálom, ahol a szülők is hasonlóan pozitív karakterek, jó kapcsolatot ápol a testvérével, stb.
  5. Ezzel mindig szoktam kísérletezni. Alkottam már az enyémhez hasonló családi háttért, de merőben más elgondolással is próbálkoztam már, amelyben nekem nem volt részem, viszont történet szempontjából izgalmas volt kipróbálni. Ilyen esetben, esetleg baráti körből merítettem tapasztalatokat, ahol más családtípusra láthattam példát és így nem okozott nehézséget a saját történetemben ábrázolni. Bármilyen ötletre is támaszkodik az ember, a lényeg, hogy boldogulni tudjon vele és át tudja érezni, bele tudja magát képzelni és a főszereplőjét is bele tudja illeszteni.
  6. Az egyik ilyen jellegű történeten belüli konfliktus, melyet kitaláltam abból indult ki, hogy a főszereplő szülei elváltak. Azóta évek teltek el, mindkét fél újraházasodott, a főszereplő édesanyja is megtalálta az új párja mellett a továbblépés lehetőségét, közös gyermekük is született, akit a főszereplő elfogadott, szóval nem azzal van a probléma, hogy ne kedvelné az édesanyja új párját, vagy ne szeretné a testvérét annak ellenére, hogy nem közös az édesapjuk. Az édesanyja férjére, ha nem is édesapjaként néz, tiszteli és kedveli, emberileg. A konfliktust inkább ott ültettem el, hogy az édesapjával való kapcsolata romlott meg a válás utáni években. Egyre kevésbé törődik a lányával, egyre kevesebb alkalommal találkoznak, és a történet ott indul, hogy a főszereplőnek születésnapja van, s hogy ezen a napon, mint minden évben, az édesapját várja a kedvenc helyükön, aki nem megy el. A lány hiába várja, az édesapja nem jön, és ekkor tudatosul a lányban, hogy sosem lesz már olyan apa-lánya kapcsolat közöttük, mint gyerekkorában. Ez az élmény vagy helyzet hagy olyan nyomot a főszereplőben, amely hatással van a jellemére, az érzéseire és a másokkal kialakított kapcsolataira, hiszen emiatt sokkal intenzívebben működik benne a bizalmatlanság, továbbá az, hogy megtartsa másokkal a pár lépés távolságot, félve a csalódástól.
  7. Általában a szülőket szoktam jobban bemutatni, a testvéreket kevésbé, viszont ez is olyan eszköz, amely a történet eseményeitől függ, hogy kire van szükség és miért. Ha például, a szülők kevésbé értik meg a főszereplő lelkivilágát, álmait és vágyait, érdemes lehet a nagyszülő karakterével próbálkozni, aki esetleg más szemmel látja a főszereplő jellemét, esetleg jobban szimpatizál vele és jobban rokonlélek, mint a szülők. Így ebben a helyzetben, összekapcsolhatunk két olyan szereplőt (jelen esetben a főszereplőt és a nagyszülőt), akik között bár évtizedes korkülönbség van, mégis nagyon jól megértik egymást. Ad egy plusz érdekességet a történetnek.
  8. Nem éreztem még nehézséget ezzel kapcsolatban, vagy csak sikerült olyan karaktereket választanom és kitalálnom, akikbe bele tudtam képzelni magam úgy is, hogy inkább a főszereplő jelleme állt hozzám közelebb. Viszont, akit kritikusabbnak érzek, az a fiútestvér, s az ő megalkotása. Még egy apafigurát is egyszerűbbnek érzek, talán amiatt, mert a szülőség miatt hasonló jellemvonásokkal rendelkezik, mint az édesanya (gondoskodás, biztonság, stb), viszont a fiútestvér egy merőben más szereplő, neméből adódóan. S ennél is egy olyan speciális helyzetre gondolok, amikor a fiútestvér már nem gyerek, hanem inkább kamasz. Ha ilyen jellegű történetbe vágnék, biztosan alaposan át kellene gondolnom a dolgot, hogy mit hogyan csinálnék annak érdekében, hogy hiteles testvért tudjak megalkotni a főszereplőm mellé, hiszen a korkülönbség mellett az érdeklődés- és egyéniségbeli kontrasztot is okosan kellene megoldani.
  9. Voltak teljesen átlagos családmodell elképzeléseim egy-egy történetem kapcsán - apa, anya, testvér kombináció. De próbálkoztam már olyannal is, ahol a főszereplő az édesapjával élt együtt, mivel az édesanyja gyerekkorában elhunyt, vagy olyannal is - mint ahogyan arról korábban írtam -, hogy a főszereplő szülei elváltak.
  10. Úgy gondolom, hogy a történet, továbbá a főszereplő megalkotásának szempontjából nagyon is fontos a szerepük, a jelenlétük, még akkor is, ha mondjuk a történetet megelőzően már elvesztette őket a szereplő vagy nem tartja velük a kapcsolatot. Ez is sok miértre adhat választ, így ha nem is konkrét céllal írjuk őket bele a történetbe, fontos, hogy legalább néhány mondat erejéig szót kapjanak a történetben, akár egy leírás vagy visszaemlékezés formájában. Ha pedig aktív szereplőként tudjuk bevonni őket a történetbe, biztos vagyok benne, hogy még közelebb hozza az olvasóhoz a történetet, hiszen valamilyen családmodellel mindenki rendelkezik, akár ilyennel, akár olyannal. Így nem csak a főszereplő karakterébe tud belebújni, hanem a családjával való kapcsolatát is átélheti, megtapasztalhatja a sorokon keresztül.
+1: Van-e olyan családmodell, avagy főszereplő mellé kialakított családi háttér, ami nagyon tetszett valamelyik könyv elolvasása során? Ha igen, miért fogott meg vagy miért volt rád hatással?

Az én jelöltem a kihívásban:


2 megjegyzés:

  1. Szia Szatti!

    Örülök, hogy elfogadtad a kihívást, jó volt olvasni a válaszaidat. :)

    Henna

    VálaszTörlés
  2. ohhh ebből már ennyi rész van o.o
    Érdekesek voltak a válaszaid, mint pl én inkább a testvéreket jobban mélyítem, mint a szülőket, persze története válogatja.

    VálaszTörlés

Flickr Images