Holly Martin - Egy nyár az álmok nyomában - Egy csésze könyv ☕

2020. július 16., csütörtök

Holly Martin - Egy nyár az álmok nyomában

A huszonhét éves Eva Blue Londonban él, könyvborítókat tervez, és esze ágában sincs utazgatni. Kanapés-pizsamás komfortzónájából csak édesanyja halála mozdítja ki. Háza padlásán Eva cetliket talál, rajtuk anyja tizennyolc évesen leírt álmaival. Eva küldetésének érzi, hogy valóra váltsa az álmokat, ezért egy utazásszervező céghez fordul. Minden felborul azonban, amikor kiválasztott kísérője helyett a jóképű, öntelt Thor Anderson jelenik meg a repülőtéren. Evának döntenie kell, útnak indul-e az ellenszenves Thorral, vagy egyedül járja be a világot Párizstól New Yorkig. Vajon sikerül-e Evának legyőznie a szorongását, és valóban egy életre szóló kaland lesz számára ez az út? Holly Martin izgalmas regénye úgy olvastatja magát, mint egy tökéletesen eltalált romantikus vígjáték: mindvégig fordulatos, feszült, tüzes és megható. Ahogy főhősei a világot járva a határaikat feszegetik, rengeteg kacagtató helyzetbe kerülnek, és ismerős dilemmákkal szembesülnek. A szívmelengető történet mosolyt csal az arcunkra, és fölteszi a kérdést: a kényelem egy dolog, de biztosan úgy élünk, ahogyan az a legjobb nekünk?

Nagy reményekkel és elképzelésekkel vágtam bele ennek a könyvnek az olvasásába, és összességében azt kell mondjam, nem csalódtam, sőt... valami többet is kaptam. Na de kezdjük az elején! A könyvre abszolút borító alapján esett a választásom és igen mondhatnánk, hogy ne ítélj a külső alapján, de annyira szép és színekben gazdag az illusztráció, hogy nem tudtam elmenni mellette. Még mielőtt a tartalmat elolvastam volna, valahogy éreztem, hogy nekem ezt a könyvet be kell szereznem, szól amiről szól. A tartalom elolvasása után még inkább rokonszenvet éreztem a könyv iránt, így kosárba is dobtam és körülbelül egy hét alatt el is olvastam.

Anélkül, hogy bármi konkrét dolgot elárulnék, kicsit bővebben mesélnék a cselekményről és a szereplőkről, hogy körvonalazni tudjam nektek a történet lényegét. A történet főszereplője Eva Blue, s bár a szemszög megválasztásának köszönhetően nem csak az ő érzéseit és gondolatait élhetjük át a történet során, mégis ő a fő mozgatórugója a cselekménynek. Ahogyan az a tartalomban is olvasható, Eva megszokott hétköznapjait az szakítja meg, hogy elveszíti édesanyját. Őket összehasonlítva, Eva nagyon zárkózott személyiség, hétköznapi életet él, mondhatni teljesen átlagosak és eseménytelenek a mindennapjai. Él a munkájának, néha összejár a barátnőivel és békésen elvan a maga nyugalmában. Ezzel szemben édesanyja egy nagyon kalandvágyó, pezsgő személyiség, aki utazik és járja a világot. Nagyon tetszett ez a kontrasztos megoldás, hogy ennyire eltérő személyiségek és mégis megvannak a hasonlóságaik, vagy éppen azok a hasonló események az életükben, amelyektől elmondható, hogy néha bizony egy csónakban eveznek. Evat édesanyja elvesztése rángatja ki a hétköznapok szürkeségéből és miután megtalálja édesanyja listáját az álmairól, úticéljairól, melyeket élete során meg szeretett volna valósítani, Eva szinte küldetésnek érzi teljesíteni azokat édesanyja helyett. Az iránta érzett tisztelet és szeretet valahogy megingathatatlanul ráveszi erre a kalandra, még ha önmagától talán soha nem is vállalkozna ilyesmire és hirtelen ötlettől vezérelve egy hónapos világ körüli utazást szervez, mely során minél több célt szeretne kipipálni édesanyja álmai közül. Ahhoz, hogy ezt minél egyszerűbben és könnyebben sikerüljön megszerveznie, egy utazásszervező céghez fordul, akik teljes egészében megtervezik ezt a világ körüli utat számára, s mindehhez pluszként társul, hogy nem is egyedül kell nekivágnia az útnak, hiszen útitársat is kérhet maga mellé, aki idegenvezetőként végig kalauzolja ezen a nyaraláson.


A hiba akkor csúszik be a jól megtervezett gépezetbe, amikor kiderül, hogy a választott kísérője helyett az utazásszervező cég egy másik alkalmazottjával kell elindulnia a nyaralásra. Thor Anderson, bár talán sokkal képzettebb és tájékozottabb utaskísérőként, mint kollégája, Eva mégis vonakodik attól, hogy a férfival induljon neki ennek a kalandnak. Egy előzetes találkozás alkalmával megállapította magában, hogy Thor Anderson öntelt és beképzelt alak, így elképzelhetetlennek tartja, hogy egy hónapon keresztül vele utazgasson a világba, viszont tudja azt is, hogy egyedül képtelenség lenne boldogulnia és végig járnia a célállomásokat, így végül beleegyezik a dologba. Fontos számára, hogy teljesítse édesanyja álmait és úgy érzi, hogy ebben Thor személyisége sem akadályozhatja meg. Az utazás persze tartogat meglepetéseket és ami elsődleges tanulságként tudatosult bennem olvasóban, hogy ne ítélj első látásra. Bár a Thorral való első találkozás tényleg nem sikerült a legjobban, Eva rájön az út során, hogy talán Thor sokkal kedvelhetőbb jellem és kellemesebb társaság, mint ahogyan azt önmagának beismerni merné. 

Sejteni lehet, hogy a szereplők végül egymásba gabalyodnak, viszont ahogyan mindezt levezeti és ismerteti az írónő, számomra rendkívül szerethető és kedvelhető. Nem igazán vagyok romantikus könyv párti, bármennyire is szeretem a szívet melengető történeteket, és miután a történet végére értem, teljesen abba a kategóriába tudtam sorolni, ami még a határán van a romantikus és csöpögős történeteknek az én ízlésem szerint. Pont elég volt benne a "rózsaszín szemüvegen át látom a világot" hangulat, a szereplők közötti párbeszédek sem voltak erőltetettek vagy túlontúl ömlengősek. Amit talán kifogásolni tudnék benne, hogy a mellékszereplők kicsit túl egyszerűek voltak, olykor gyerekesek, nem igazán voltak hihetőek számomra vagy valóságosak. Kitöltötték persze a történetet, szükséges volt a jelenlétük, a szerepük, de összességében teljesen feleslegesek voltak a cselekmény alakulásának szempontjából. A két főszereplő, Thor és Eva karaktere ellenben kedvelhető volt, megvolt közöttük a kémia, és elhittem a szerelmüket, ami egy ilyen jellegű romantikus történet esetében szerintem elengedhetetlen.


A könyv másik erőssége és amire maga a cselekmény is épít, az az utazás. Sosem olvastam még ezelőtt ilyen világot bejáró, avagy körbeutazó történetet, így teljesen újszerű élmény volt fejezetről fejezetre más városba, más helyszínre csöppenni és átvenni annak a hangulatát. Ebben szerintem az írónő brillírozott. Nagyon jól adta vissza az egyes városok kulturális vonatkozásait, néhány helyszínt nagyon precízen és részletesen ismertetett, ami különösen akkor mutatkozott meg, amikor olyan városról, vagy látványosságról olvashattam, amelyet már én is láttam. Ami szintén zseniális, hogy a könyv olvasása során végig utánanéztem google alapján azoknak helyszíneknek, amelyekről azelőtt nem hallottam, és bámulatos volt képeken látni mindazt, amit ő szavakkal valósághűen, pontosan és érzékletesen ábrázolt. 

Összességében teljesen jó véleménnyel vagyok a könyvről. Az egy nyár az álmok nyomában c. könyv könnyed, romantikus történetről van szó, amelyben pluszként jelen van egy világ körüli utazás is, s ezek együttvéve szinte követelik, hogy olvasmányként mindenképp sort kerítsünk rá. Abszolút nyári hangulatú, amolyan kellemes, napsütötte, délutáni olvasmány. Ajánlani tudom mindenkinek, akik szeretnek utazni vagy vágynak arra, hogy világot lássanak, s legfőképp azoknak, akik végtelenül romantikus lelkületűek. Garantáltan szeretni fogjátok!

Nincsenek megjegyzések:

Flickr Images