Csodaország - Egy csésze könyv ☕

2015. december 5., szombat

Csodaország



Álmot láttam egy éjjelen, 
csuda különös, furcsa álom volt. 
Egy hófehér nyúl a domb tövébe érve, 
mellénykéjén, zsebórája után nyúlt. 
Nagyokat szippantott a levegőbe, 
rózsaszín orrocskája meg-megrándult, 
majd ahogy felbukkant, úgy el is tűnt, 
mikor a fű rejtekében, egy sötét lyukba bújt. 
Tölgyfa tetején, lombok között lestem őt, 
majd követtem is, egy őrült gondolattal később. 
De ó jaj... Alice jajj neked! 
Mondogatná nagymamám, mikor egy újabb, 
őrült gondolattal később, én is a lyukba estem. 

Amikor felébredsz, s kinyitod a szemed, 
gondolj hat őrült dolgot, 
melyre más még csak gondolni sem mer. 
S álmodj beszélő, vigyorgó macskákról, 
kik cilindert viselve, ütött-kopott, 
színes-ízes teáscsészéikből 
bodzateát szürcsölgetnek. 

Képzeld el, hogy az ég smaragdzöld, 
a fű pedig bíborszínben lengedez, 
s álmodd, hogy a hófehér rózsákat 
karmazsinvörösre, ecseteddel Te festheted. 
Halld meg a fák és virágok, miként dalolnak, 
s olykor-olykor hallgass a bölcs Hernyó szavára. 
Mert bölcs ő, bölcsebb állatnál és embernél, 
de szavát csak akkor érted jól, 
ha nyitott s őszinte szívvel élsz. 

A kártyaszív-királynőktől óvakodj! 
Csalafinta, szeszélyes népség, 
kiknek más sem okoz örömet, 
mintha azt rikácsolhatják: 
Üssék le a fejét! 
Sakktábla-kert, flamingó-krikett, 
teáscsésze-futamok, 
kártyaseregek és zsebórás, 
mellénykés udvari nyúl-tanácsosok. 

Csuda egy világ ez a Csodaország, 
az ember jól gondolja, ha azt hiszi, 
itt minden a feje tetejére állt. 
Semmi nem az, aminek látszik, 
még a tükrök is csalfák, s mást mutatnak. 
Eldönthetetlen, hogy te cseperedtél 
túl aprócskára vagy éppen túl nagyra. 
Álmot láttam egy éjjelen, 
csuda különös, furcsa álom volt. 
Azt sem tudom már, hogy álmodtam e 
vagy tényleg igaz és valós volt. 
Gondoltam hat őrült dolgot, sőt 
még többet is talán. 
S zuhanok, repülök, álmodok én... 
zuhanok a mélybe és még tovább.

Nincsenek megjegyzések:

Flickr Images