Szeret, nem szeret... - Egy csésze könyv ☕

2019. augusztus 17., szombat

Szeret, nem szeret...


Kislányként annyira egyszerű volt definiálni a szerelmet és minél idősebb vagyok, annál nehezebben fogalmazom meg önmagam számára is. Mi a szerelem? Gyerekként egyszerű volt válaszolni erre a kérdésre, de most? Magam sem tudom. Szerelmes vagyok egyáltalán és honnan tudom, hogy ez Az az érzés? Gondoljunk csak bele, mennyire könnyű volt gyerekként átérezni és belebújni a szerelmes szerepébe. Kis szíveket rajzoltunk a füzetünk sarkára, belevéstük a park egyik padjába az illető monogramját, szeret-nem szeret játékot játszottunk a kertben és addig tépkedtük a fa leveleit, mígnem a szeret maradt utoljára... amikor pedig sikerült, képesek lettünk volna átölelni a világot. S lényeges volt, hogy szeret-e a másik személy? Ó dehogy... elég szerelem volt bennem kettőnk helyett is. Egy kedves mosoly, egy sokat ígérő szia, egy aprócska kéz összeérintés, és meg is volt a romantika. Szimplán elég volt az érzés és boldogabb volt az élet. Kislányként a szerelmet borzasztó egyszerű definiálni, de most... szeretem? Dehogy szeretem, hisz ő sem szeret. Miért érezzem, ha ő sem érzi? Gyerekként imádtam a plátói kapcsolatokat, még akkor is, ha a srác elérhetetlen volt, vagy egyszerűen nem jön össze a dolog. Szerelmes voltam belé és punktum. Senkinek nem ártottam vele, akkor miért ne éltem volna át, miért ne éreztem volna? 
Felnőtt fejjel mindez sokkal komplikáltabb. Szerelmes vagy? Mondd el, valld be, ne titkold és légy bátor! Majd amikor az ember megteszi és pofont kap, szinte bűntudatot érez miatta, mintha hiba vagy szégyellni való dolog lenne szeretni a másikat. Miért nem lehet egyszerűen csak annyit elfogadni, hogy szeret valakit a szíved? Miért kell rögtön kombinálni, tovább gondolni, terveket szövögetni és kinyilatkoztatni? Miért nem lehet csak az enyém? Persze... azért sokkal kellemesebb és szívet melengetőbb, hogyha ugyanazon a szerelmen két ember osztozik, tudom én. Viszont mi van, hogyha a másik semmit sem érez és képtelen a viszonzásra? Olyankor mi történik a szerelemmel? Megmarad? Tovább él? Elpusztul? 
Elárulom... megmarad. Halványan pislákolva, de tovább ég és az egyetlen dolog, ami képes eloltani, az az idő. Tegyük fel, hogy megkapod. Időt, mint éveket, amik feledtetik az érzést és mindez még távolsággal is párosul, mert a másik elérhetetlenné válik, messze sodródik és már arra sem emlékszel pontosan, milyen volt a közelsége. Ha elveszíted, az érzést is képes vagy elengedni. 

Ellenben, mi van akkor, ha a másik közelsége karnyújtásnyira van? Kicsit viccesen olyan ez, mint amikor az ember éhes, előtte van a legínycsiklandóbb étel, amit valaha látott és mégsem ehet belőle. Le kell nyelnie a gombócot a torkában és úgy kell tennie, mintha nem is érezne éhséget. Egy ideig tettethető, de meddig? Mondani szokás azt is, hogy amiről nem tud az ember, az nem fáj. Amit nem mondasz ki, nem válik valósággá. 
Én beszéltem a szerelemről. Nem volt egyszerű, de megtettem, mert a gyerekkori, plátói szerelmekkel ellentétben, felnőttként csak akkor érzi az ember teljesnek a szerelmet, ha megoszthatja, ha annak adhatja, akihez tartozik. Őrizgetni nincs értelme, mert olyankor nem is él igazán. Gyermekként azt hisszük, hogy így is boldogok vagyunk, de igazából csak a szerelembe vagyunk szerelmesek. A valóság az, hogyha csak őrizzük, előbb-utóbb felemészt bennünket. Akkor képes élni, ha szabadon engedjük. 
Én megtettem. Beszéltem róla, elismertem a létezését és bár félve, de az ujjaim közé fogtam a szívemet. Vártam. Behunytam a szemem és reménykedtem, hogy egyszer csak az én halovány kis fénnyel pislákoló szívem megtelik fénnyel... az ő fényével, az ő szívének érzéseivel. Örökkévalóságnak tűnt a várakozás, mire képes volt szavakban önteni a gondolatait. De megtette... s a fény változatlan maradt, majd kinyitva a szemem és hallgatva a szavait, a kezeim között dobogó szívem egyre lassabban verdesett, egyre erőtlenebbül világította meg a közénk ékelődött sötétséget. A viszonzatlanság volt ez a sötét érzés, ami bekebelezett. Sose éreztem még magam annyira sebezhetőnek és lélekben meztelennek. Borzalmas volt. Egy visszautasításba sosem hal bele az ember, de akkor kicsit mégis meghaltam. Belül, és összerakni magam, kegyetlen folyamatnak ígérkezett. S hogy, van-e a folyamatnak vége? Képes lehet-e az ember meggyógyulni a viszonzatlan szerelem okozta bénultságból és sértettségből? Kétlem. Begyógyulni vagy kevésbé fájni sosem fog, viszont birtoklunk egy zseniális képességet, ami képes feledtetni az emlékét. Ez pedig a tagadás. Azt nem mondtam, hogy helyes képesség, nem igaz? De képesség. Tagadunk és tovább lapozunk, nem beszélünk róla és feledni próbáljuk, pedig mindig azt a legnehezebb feledni, amit felejteni akarunk. 

Én a mai napig magammal cipelem ezt az érzést, a szívem közelében, nem a szívemben... hogy a szívedben hordozhasd, két ember kell, én pedig egyedül maradtam vele. Ott, ahol ennek a szerelemnek élnie kellene, üresség maradt, mely köré inda-érzéseket szőttem gondolatban, hogy feledtessem még önmagam számára is a létezését, hogy egyszer bizony, ott valami más is életre kelhetett volna. Bevontam a nevetés mézes-mázas ízével, kitöltöttem a barátság vigaszával, s olyan apró érzelemmorzsák sokaságával, amelyek bár szépen megtöltik a helyet, az űrt eltüntetni sosem fogják. Olyan, mintha egy levegővel teli lufi addig dagadt volna, hogy szépen illeszkedhessen a kis érzés-barlang minden sarkához, mélyedéséhez, viszont bármennyire is passzol, a levegő attól még levegő. Kitölt és mégsem telít. Ez is több, mint a semmi - mondhatnánk, de meddig? Azt hittem, hogyha hátat fordítok neki azzal a tudattal, hogy arra összpontosítok, ami van és nem arra, ami nincs, akkor működni fog. Képes leszek nem szeretni és előbb-utóbb kiszeretni vagy azt érezni, amit kellene és nem azt, amit a szívem akar érezni. Működőképesnek is tűnt... mindaddig, amíg néhány mondat szépen fel nem szakította azokat a sebeket, amelyek azt hittem, már rég eltűntek. Nem tűntek el, csak nem akartam tudomást venni róluk, s önmagammal őszintének lenni sokkal nehezebb, mint másnak az igazságot mondani. Jó kis csapdába estem... a saját érzéseim csapdájába. A legellentmondásosabb dolog szeretni valakit: mert hogy lehet valami ennyire eleven, ennyire szép és mégis, ennyire borzasztóan nehéz.

3 megjegyzés:

  1. Szia!
    Gyönyörűen fogalmaztál. Igazad van abban, hogy az érzés megmarad és csak az idő segíthet rajta. Én jelenleg élem ezt át. Lassan 1 éve, hogy beszélegetek egy fiúval. Elmondtam neki, hogy mit érzek iránta. Visszautasított. De azért "barátok" maradtunk. De észrevettem, hogy távolságtartóbb lett ami nekem fájt így kis idő elteltével azt mondtam neki, hogy már nem érzek iránta semmit. Olyan jól elhitettem vele, hogy majdnem én is elhittem. Pár hónapja elmondta, hogy van egy lány aki tetszik neki, segítettem pár dologban neki. A lány viszont vissza utasította őt és nem nagyon beszélnek. Fáj, hogy rám soha nem fog úgy gondolni és csak barátok leszünk de egyszerűen nem tudom elengedni őt. De ahogy észrevettem ő se engem mert mindig keres csak tudnám miért. Az a baj, hogy nem csak a haveromnak akarom őt de ezt nem mondhatom el neki mert akkor vége lenne a barátságunknak. Röviden: nem tudom mit csináljak.
    Köszönöm, hogy megírtad ezt. Elgondolkodtatott.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor egy csónakban evezünk :) Baromi nehéz immúnisnak lenni, és úgy tenni, mintha másképp éreznénk, vagy úgy, ahogyan a másik fél szeretné, hogy érezzünk. Az én bejegyzésem alanyával kapcsolatban, nálunk is lejátszódott ez a szituáció, amikor elmondtam, mit érzek és nemet kaptam válaszul. Viszont nem szakadt meg a barátság, amit egy ideig áldásosnak tartottam, amolyan ajándéknak, majd úgy éreztem, bárcsak ne lenne az életem része, inkább ne ismerném, sokkal könnyebb lenne.

      Azóta eltelt 3-4 év, változtunk mindketten, csiszolódtunk és jobban összeszoktunk és többször is téma volt a beszélgetéseinkben az a bizonyos pillanat, amikor dönthettünk volna úgy is, hogy elengedjük a másikat. De maradtunk és azért, mert nagyon szeretjük a másikat, és hálistennek ezt kimondani is sikerült a másiknak. Persze részemről könnyebben és talán kicsit más jelentéssel, hiszen én ezt évekkel ezelőtt közöltem is vele, viszont tőle hallani, egészen más jelentőséggel bírt. Több a bizalom, több az odafigyelés és igen, minden nap fájdalmas kicsit a tudat, hogy egy bizonyos határig működhet közöttünk a dolog, viszont van egy nagyszerű barátom a személyében, és valahol a kisebb-nagyobb buktatók a tanúi annak, hogy akármi volt, sosem az volt az "A" tervünk, hogy akkor én jobbra, ő pedig balra. Ez pedig szerintem fontos szempont. Ha az első megmérettetésnél, vagy komoly helyzetnél véget ér egy barátság, nem is volt igazi. Nem biztos, hogy a továbblépés könnyű, viszont tudjuk, hogy sokkal fontosabb a másik, minthogy elengedjük és ne legyen az életünk része. S ahogyan számomra nehéz volt tovább élni azzal a tudattal és érzéssel, hogy ebből sosem lesz több, tudom, hogy neki sem volt egyszerű elfogadnia engem, kicsit másképpen.

      Ha őszinte a barátsága feléd és ragaszkodik hozzád, törődik veled, figyel rád, szeret téged emberileg és barátilag, akkor nagy kincsre leltél a személyében, mert egy igaz barát nagyon ritka. Rengetegen lehetnek az életedben, rövidebb-hosszabb ideig, céllal vagy cél nélkül, érdekből vagy megszokásból, viszont az őszinte emberek, akik tényleg önmagadért szeretnek, mindig kevesen lesznek. Ha őt ebbe a kategóriába tudod sorolni, elfogulatlanul, anélkül, hogy a hozzá fűződő érzéseid befolyásolnának, akkor megéri feladni a szerelmet, még ha nem is könnyű. S az élet kiszámíthatatlan. Alakulhat még arra a barátságotok, hogy egyszer csak rádöbben, több vagy, mint barát. A férfiak bonyolultak, nem csak a nők. Viszont ebbe sem szabad görcsösen kapaszkodni, és várni, ha esetleg mégis lehetetlen. A lehetőséget nyitva kell hagyni, de nyitottnak kell Neked is lenni mindenre és mindenki másra. Ha pedig csak barátok maradnátok, biztos vagyok benne, hogy megismersz majd valakit, aki viszont szeret téged, akivel sokkal egyszerűbb lesz minden és nem fáj a szíved. Hidd el, így lesz. :)

      Köszönöm a bizalmad és a hozzászólásod!

      Törlés
    2. Köszönöm válaszod. Én is bízom benne 😊

      Törlés

Flickr Images